MegaBIP



Nazwa Instytucji

Ogłoszenie o naborze na stanowisko specjalisty pracy z rodziną w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej

To jest archiwalna wersja strony zmienionej: 17.02.2022, 14:35
z powodu: aktualizacja
Ogłoszenie o naborze Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie ogłasza nabór na stanowisko specjalisty pracy z rodziną w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej 1. Nazwa i adres jednostki (miejsce wykonywania pracy): Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej, 82-500 Kwidzyn, ul. gen. Józefa Hallera 5, Wymiar czasu pracy – etat, praca będzie wykonywana w systemie zadaniowego czasu pracy, w wymiarze 40 godzin tygodniowo. Rodzaj umowy – umowa o pracę na czas określony. 2. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem: 1) obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej albo obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podejmowania zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 2) wyksztalcenie wyższe o kierunku psychologia, pedagogika, socjologia, praca socjalna lub nauki o rodzinie, 3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, 4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 5) kandydat nie jest, nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona, 6) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego, 7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku. 3. Wymagania dodatkowe: 1) doświadczenie w pracy w jednostkach pomocy społecznej (preferowane będą osoby posiadające doświadczenie w pracy w jednostkach pomocy społecznej), 2) mile widziany staż pracy w instytucji zajmującej się pracą z dziećmi lub rodziną albo udokumentowane doświadczenie w pracy z dziećmi lub rodziną, 3) predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja pracy, zdolność do samodzielnej pracy w warunkach stresu, umiejętność pracy w zespole, bezstronność, 4) znajomość przepisów z zakresu: - ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, - ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku kodeks rodzinny i opiekuńczy, - ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, - ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego, 5) znajomość problematyki związanej z rodziną, rozwojem i wychowaniem dziecka, 6) posiadanie prawo jazdy kategorii B. 4. Warunki pracy: 1. Praca w pomieszczeniu biurowym w siedzibie Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w Kwidzynie oraz w środowisku zamieszkania wskazanych rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub na rzecz rodziny zastępczej bądź osób prowadzących rodzinne domy dziecka. Praca na przedmiotowym stanowisku jest to praca głównie w terenie również w godzinach popołudniowych. Praca wiąże się z koniecznością przemieszczania między miejscowościami na terenie powiatu kwidzyńskiego (dotyczy miejsc zamieszkania rodzin zastępczych będących pod opieką specjalisty pracy z rodziną). 2. Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz inne urządzenia biurowe (drukarka, telefon), z uwagi na pracę w terenie możliwość korzystania z samochodu służbowego. 3. Praca przy monitorze ekranowym, przy oświetleniu częściowo sztucznym. 4. Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo – szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu. 5. Budynek wyposażony w windę. 5. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: 1. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej, w tym jej dokumentowanie, 2. przygotowanie we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku, 3. pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu, 4. zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, 5. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających, 6. sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie, 7. współpraca w opracowaniu oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej, 8. współpraca przy wydawaniu oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka, 9. wydawanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz innych opinii na ich temat wymaganych ustawą, 10. udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej oraz współudział w opracowywaniu z osobą usamodzielnianą i opiekunem usamodzielnienia indywidualnego programu usamodzielnienia, 11. prowadzenie współpracy z podmiotami wspierającymi rodzinne formy pieczy zastępczej, 12. sporządzanie sprawozdań z powierzonych zadań i sporządzania informacji statystycznych, 13. inicjowanie nowych rozwiązań w zakresie pieczy zastępczej, 14. organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka pomocy wolontariuszy. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie przy ulicy gen. Józefa Hallera 5, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%. 6. Wymagane dokumenty: 1. list motywacyjny, 2. życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, 3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia (dyplom) oraz ewentualne dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje, 4. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy), 5. oświadczenia kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego: - o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, - o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie była zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci), - o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego, - o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, - o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku, 6. referencje z poprzedniego miejsca pracy, jeśli kandydat je posiada, 7. w przypadku podania innych danych niż wynikające z Art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2020 poz. 1320 ze zm.) i art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2019 poz.1282 z późn. zm.) wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczególnie CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, ul. Hallera 5, 82-500 Kwidzyn w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego. Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.). Dokumenty przedkładane w formie kopii winny być potwierdzone przez kandydata klauzulą „za zgodność z oryginałem”. 7. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów: Wymagane dokumenty winny być własnoręcznie podpisane i złożone w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko specjalisty pracy z rodziną”, osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, ul. gen. Józefa Hallera 5 (sekretariat pokój Nr 4, parter, w godzinach od 7.00 do 15.00) lub pocztą polską na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, 82 – 500 Kwidzyn, ul. gen. Józefa Hallera 5 (decyduje data wpływu do PCPR), w terminie do dnia 28 lutego 2022 roku do godziny 15.00. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 55 279 99 15. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane. Inne informacje: Osoby, które spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania będą informowane telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego etatu naboru. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych nie będą informowane. Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w aktach sprawy dotyczących ogłoszenia przez okres 1 miesiąca od dnia wyznaczonego terminu składania ofert. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie powyższego terminu, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną zniszczone. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie zastrzega sobie prawo do unieważnienia ogłoszenia bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.kwidzyn.epcpr.pl) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie oraz na tablicy informacyjnej w Jednostce. Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie Renata Majda
Załączniki:
  1. Ogłoszenie o naborze specjalista pracy z rodziną 17-02-2022 (17.02.2022, 14:25) - pobrań: 941
  2. Klauzula dla kandydatów do pracy 17-02-2022 (17.02.2022, 14:26) - pobrań: 900
  3. Kwestionariusz osobowy 17-02-2022 (17.02.2022, 14:27) - pobrań: 864
  4. Oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych 17-02-23022 (17.02.2022, 14:28) - pobrań: 891
  5. Oświadczenie dot. władzy rodzicielskiej 17-02-2022 (17.02.2022, 14:28) - pobrań: 850
  6. Oświadczenie obowiązek alimentacyjny 17-02-2022 (17.02.2022, 14:29) - pobrań: 847
  7. Oświadczenie o niekaralności 17-02-2021 (17.02.2022, 14:29) - pobrań: 880
Opublikował: Zbigniew Talarczyk
Publikacja dnia: 17.02.2022, 14:32
Dokument oglądany razy: 2 031
Podpisał: Zbignie Talarczyk
Dokument z dnia: 17.02.2022