Ogłoszenie o naborze na stanowisko specjalisty pracy z rodziną w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
To jest archiwalna wersja strony zmienionej: 17.02.2022, 14:32
z powodu: aktualizacja
Ogłoszenie o naborze
Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie ogłasza nabór na stanowisko specjalisty pracy z rodziną
w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
1. Nazwa i adres jednostki (miejsce wykonywania pracy):
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, Zespół ds. Rodzinnej Pieczy
Zastępczej, 82-500 Kwidzyn, ul. gen. Józefa Hallera 5,
Wymiar czasu pracy – etat, praca będzie wykonywana w systemie zadaniowego
czasu pracy, w wymiarze 40 godzin tygodniowo.
Rodzaj umowy – umowa o pracę na czas określony.
2. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem:
1) obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa jednego z państw
członkowskich Unii Europejskiej albo obywatelstwo innych państw, jeśli ich
obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa
wspólnotowego przysługuje prawo podejmowania zatrudnienia na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej,
2) wyksztalcenie wyższe o kierunku psychologia, pedagogika, socjologia, praca
socjalna lub nauki o rodzinie,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw
publicznych,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) kandydat nie jest, nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
6) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki
obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
3. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie w pracy w jednostkach pomocy społecznej (preferowane będą osoby posiadające doświadczenie w pracy w jednostkach pomocy społecznej),
2) mile widziany staż pracy w instytucji zajmującej się pracą z dziećmi lub
rodziną albo udokumentowane doświadczenie w pracy z dziećmi lub rodziną,
3) predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja pracy, zdolność do samodzielnej pracy w warunkach stresu, umiejętność pracy w zespole, bezstronność,
4) znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy
zastępczej,
- ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku kodeks rodzinny i opiekuńczy,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania
administracyjnego,
5) znajomość problematyki związanej z rodziną, rozwojem i wychowaniem
dziecka,
6) posiadanie prawo jazdy kategorii B.
4. Warunki pracy:
1. Praca w pomieszczeniu biurowym w siedzibie Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy
Zastępczej w Kwidzynie oraz w środowisku zamieszkania wskazanych rodzin
zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub na rzecz rodziny
zastępczej bądź osób prowadzących rodzinne domy dziecka. Praca na
przedmiotowym stanowisku jest to praca głównie w terenie również w godzinach
popołudniowych. Praca wiąże się z koniecznością przemieszczania między
miejscowościami na terenie powiatu kwidzyńskiego (dotyczy miejsc zamieszkania
rodzin zastępczych będących pod opieką specjalisty pracy z rodziną).
2. Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz inne urządzenia biurowe
(drukarka, telefon), z uwagi na pracę w terenie możliwość korzystania
z samochodu służbowego.
3. Praca przy monitorze ekranowym, przy oświetleniu częściowo sztucznym.
4. Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe. Do uciążliwych czynników
występujących na stanowisku należą: wymuszona pozycja ciała, obciążenie
układu mięśniowo – szkieletowego, obciążenie wzroku, presja czasu.
5. Budynek wyposażony w windę.
5. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy
dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej, w tym jej
dokumentowanie,
2. przygotowanie we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną
zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku,
3. pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka
w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,
4. zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka
dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci,
5. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną
sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,
6. sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka
w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na
potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie,
7. współpraca w opracowaniu oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy
zastępczej,
8. współpraca przy wydawaniu oceny rodziny zastępczej lub prowadzącego
rodzinny dom dziecka,
9. wydawanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się
o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz innych
opinii na ich temat wymaganych ustawą,
10. udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy
zastępczej oraz współudział w opracowywaniu z osobą usamodzielnianą
i opiekunem usamodzielnienia indywidualnego programu usamodzielnienia,
11. prowadzenie współpracy z podmiotami wspierającymi rodzinne formy pieczy
zastępczej,
12. sporządzanie sprawozdań z powierzonych zadań i sporządzania informacji
statystycznych,
13. inicjowanie nowych rozwiązań w zakresie pieczy zastępczej,
14. organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy
dziecka pomocy wolontariuszy.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie przy ulicy gen. Józefa Hallera 5, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego
wykształcenia (dyplom) oraz ewentualne dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy),
5. oświadczenia kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną zgodnie
z art. 233 Kodeksu karnego:
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu
z pełni praw publicznych,
- o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie
była zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci),
- o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki
obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
6. referencje z poprzedniego miejsca pracy, jeśli kandydat je posiada,
7. w przypadku podania innych danych niż wynikające z Art. 221 ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2020 poz. 1320 ze zm.) i art. 6 ustawy
o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2019 poz.1282 z późn. zm.) wymagane
dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczególnie CV (z uwzględnieniem
dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, ul. Hallera 5, 82-500 Kwidzyn w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.
Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.).
Dokumenty przedkładane w formie kopii winny być potwierdzone przez kandydata klauzulą „za zgodność z oryginałem”.
7. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:
Wymagane dokumenty winny być własnoręcznie podpisane i złożone
w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko specjalisty pracy
z rodziną”, osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kwidzynie, ul. gen. Józefa Hallera 5 (sekretariat pokój Nr 4, parter,
w godzinach od 7.00 do 15.00) lub pocztą polską na adres: Powiatowe Centrum
Pomocy Rodzinie w Kwidzynie, 82 – 500 Kwidzyn, ul. gen. Józefa Hallera 5
(decyduje data wpływu do PCPR), w terminie do dnia 28 lutego 2022 roku do
godziny 15.00. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu
55 279 99 15.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające
wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
Inne informacje:
Osoby, które spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania będą informowane telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia dalszego etatu naboru. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych nie będą informowane.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w aktach sprawy dotyczących ogłoszenia przez okres 1 miesiąca od dnia wyznaczonego terminu składania ofert. W okresie tym, kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie powyższego terminu, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną zniszczone.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie zastrzega sobie prawo do unieważnienia ogłoszenia bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.kwidzyn.epcpr.pl) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kwidzynie oraz na tablicy informacyjnej w Jednostce.
Kierownik
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kwidzynie
Renata Majda
Opublikował: Zbigniew Talarczyk
Publikacja dnia: 17.02.2022, 14:12
Dokument oglądany razy: 2 064
Podpisał: Zbignie Talarczyk
Dokument z dnia: 17.02.2022